Som Euromaster konceptpartner har vi marknadens bredaste sortiment och bästa priser
Om verksamheten
Ljusne Däck är idag ett flexibelt och starkt företag som rustar för framtiden. Sedan några år tillbaka återinvesteras kapital frekvent i företaget, vår syn är att de anställda är den viktigaste tillgången som företaget har och där säkerhet och utbildning är en självklarhet, inget ska prutas på den punkten.
Vår ledstjärna är att vi ska tillhandhålla den bästa servicen vi kan och att utföra det så kostnadseffektivt som möjligt, en nöjd kund är en glad kund. Vi är anslutna som Euromaster konceptpartner och har genom det tillgång till marknadens bredaste sortiment och det gör att vi kan säkra upp våra kunders behov och kunna hålla bra priser.
Ljusne gummiverkstad AB startades 1975 av Gösta Persson och han drev företaget fram till 1993 då sonen Jan Persson tog över verksamheten och företaget bytte namn till Ljusne Däck och Industrigummi AB. Företaget bytte namn till Ljusne Däck AB 2021.
Vi ska vara ett företag som verkar för en bättre miljö genom att ständigt värdera det vi gör utifrån dess miljöpåverkan. Sedan 2016 äger Jan Persson även Myhrs Däckservice AB i Söderhamn företagen arbetar tätt tillsammans och kan hjälpa varandra med personal och kompetens där det största behovet finns för dagen. Företagen är certifierade enligt Michelin Quality Dealer
Att vara Michelin Quality Dealer innebär
Michelins kvalitetscertifiering är att förbättra konsumenternas helhetsupplevelse av verkstadsbesöket och personalens arbetsmiljö. Det innebär att konsumenten ska mötas av professionell och kompetent personal med rätt utrustning för att utföra däckrelaterade tjänster.
Det ska också vara tydliga priser på produkter och tjänster – vilket också innebär att kunden tydligt ska veta vad som ingår i priset.
För personalen på certifierade verkstäder innebär certifieringen att arbetssätt och processer för intern personalvård formaliseras, likaså att deras arbete gentemot kund följer tydliga riktlinjer för att garantera kvalitet och säkerhet. Personalen ska också fortlöpande genomgå utbildning i däckteknik, kundbemötande och andra lämpliga ämnen för att de ska upprätthålla den höga professionella nivån.
Michelins certifiering kan jämföras med en ISO-certifiering för däckspecialister, där Michelin har fastställt kriterierna. Med en officiell certifiering utförd av tredje part bidrar verkstäderna och Michelin till att höja hela branschens status och se till att kvaliteten på våra produkter når konsumenterna. Ett felaktigt monterat eller balanserat däck ger inte fordonet rätt prestanda och rätt säkerhet.
SGS hanterar certifieringen och gör årliga inspektioner för att säkerställa att verkstäderna fortsätter att uppfylla samma krav.